Beste leden,
Zoals jullie aangegeven hebben tijdens de ALV van 15 januari 2025 en op de speciale vergadering van 1 oktober 2024 vinden we dat de vereniging voor en door alle leden moet worden geleefd en beleefd. De commissies zijn een belangrijk onderdeel van onze vereniging en doen fantastisch werk.
Toch is er naast het werk van de commissies ondersteuning nodig op twee belangrijke gebieden, namelijk ondersteuning in de kantine en bij het onderhoud van het park. Tot nu toe maakte de kantine een overzicht waarbij voor elk lid een kantinedienst werd ingevuld. De onderhoudscommissie zorgde voor alle reguliere onderhoudswerkzaamheden en we planden twee of drie extra klusdagen in.
Maar… met name de onderhoudscommissie heeft sinds afgelopen jaar te maken met een structurele onderbezetting, die we op dit moment - maar mogelijk in de toekomst ook niet kunnen oplossen. Als we hier nu geen actie op ondernemen, zal deze onderbezetting in de komende jaren leiden tot veel hogere kosten om het benodigde onderhoud uit te laten voeren.
Wat gaan we doen?
Om hoge onderhoudskosten te voorkomen is op de ALV van 15 januari jl. besloten om voor alle leden één verplichte dienst per seizoen in te stellen. Dit kan zijn voor:
- een kantinedienst op een competitiedag, tijdens een toernooi of bij een activiteit
- een klusochtend op een zaterdag van 09:00-12:00 voor het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden rond de banen. Voorafgaand aan een klusochtend zal er een lijst gemaakt worden met werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden.
Het onderhoud van de padel- en tennisbanen (binnen de hekken) zal door de onderhoudscommissie uitgevoerd blijven worden.
Hoe gaan we dit doen?
We bieden jullie aan het begin van elk nieuw seizoen de gelegenheid om je via de KNLTB Club app, die jullie ook gebruiken voor het reserveren van een padel- of tennisbaan, in te schrijven voor een kantinedienst of klusochtend op een dag die past in jullie agenda.
Als bijlage is een instructie toegevoegd waarin uitgelegd worden hoe je je kunt inschrijven. De klusochtenden zijn al toegevoegd voor heel 2025. Zodra de indeling van de voorjaarscompetitie bekend is, worden de kantinediensten voor de competitiedagen ingepland. Deze zullen later in het jaar aangevuld worden, zodra de indeling van de najaars- en wintercompetitie bekend is.
Spelregels
Alle leden, met uitzondering van leden jonger dan 18 en ouder dan 70 jaar, dienen zich in te schrijven voor een dienst die zichtbaar wordt gemaakt in de KNLTB app onder Club - Diensten. Leden ouder dan 70 jaar die toch graag een steentje bij willen dragen, kunnen zich vrijwillig inschrijven.
Als je geen actie onderneemt om je in te schrijven voor een dienst, word je door ons ingedeeld. Mocht je je ingeschreven hebben voor een dienst maar op het laatste moment verhinderd zijn, dan dien je zelf voor een vervanger te zorgen. Uitschrijven kan tot 3 weken voorafgaand aan de geplande dienst.
Wil je onder geen enkele voorwaarde een dienst draaien, dan bieden we de mogelijkheid om deze af te kopen voor een bedrag van € 30,- per persoon. Dit dient voor 15 maart kenbaar gemaakt te worden door het sturen van een e-mail naar
Met deze oplossing hopen we de noodzakelijke werkzaamheden uit te kunnen blijven voeren, zonder dat we het contributiebedrag extra moeten verhogen. Het gebruik van één (of soms meerdere) diensten wordt al op meerdere verengingen toegepast en wordt daar enthousiast ontvangen. We rekenen op jullie om het bij ons ook tot een succes te maken, want één dienst van een paar uurtjes per seizoen moet toch voor iedereen te doen zijn? Samen zijn we verantwoordelijk voor onze club. We rekenen op jullie allen!
